Saturday 16 February 2013

Swiss poking sticks

After what, almost a week without posting, it's time to get back on the saddle and ride the wargaming nag. Today, before you, gentle readers, are parading the most dreaded people of all Middle-Ages! Theeeeeee... No, not the plague ridden Scottish/Irish peasants, but the Swiss. Indeed I have a small lead pile, intended to represent Swiss mercenaries. So, to keep me motivated, I painted a pike block of 8 bases. The minis are from Mirliton, and, though very fragile, are a painter's delicacy. Trust me. They're very easy to paint. I replaced their pike with North Star wire spears, much more resilient. I then placed them on a Warbases mouvement tray. As you can see, there is a bit of spare room left behind ;)





Après quoi, pratiquement une semaine sans poster, il me fallait me remettre en selle et repartir du bon pinceau. Donc, devant vos yeux ébahis ( ou chafouins selon l'heure), je vous présente le peuple le plus redouté de tout le Moyen-Âge,... non il ne s'agit pas de ces bouseux pestilentiels de Picardie, ce sont... les Suisses. J'ai en effet une petite pile de plomb qui leur est dédiée, pour me faire des mercenaires suisses. ce sont des Mirliton, et si on fait abstraction de leur fragilité, c'est un pur bonheur à peindre. J'ai donc peint un bloc de 8 bases, le tout placé sur une base de mouvement Warbases. Comme vous pouvez le voir, il reste encore de la place. Petite remarque, j'ai remplacé les piques originelles, trop fragiles, par des Noth Star. 


15 comments:

  1. Very nice Seb, they do look good as one big pike block.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Désolé Phil, j'ai fait une fausse manip et ton commentaire a disparu. J'ai eu le temps de le lire. Merci. Et c'est vrai que ces piques rendent bien mieux.

      Delete
  3. Ébahis sont mes yeux, la phalange est ce qui rend de mieux sur une table.

    V

    ReplyDelete
  4. Hi Seb,

    well done! great looking bunch of swiss ready for killing;
    seems to be a good thing that they changed their habit for banking ;-)
    you done them with white undercoat and mix of acrylics and inks ?

    Cheers

    Gilles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes I did:
      for the red, terracotta ink, then wash and highlight.
      for the yellow though, Iyanden darksun, wash and highlight in Golden Yellow.

      Delete
  5. Très beau boulot ! Les figurines sont superbes et la peinture aussi ! Je me laisserai bien tenter un jour par cette armée mais je crois que je craquerai pour des Legio Heroica.

    ReplyDelete
  6. une très belle unité et l'effet de masse y est , je suis comme toi El frances si je craquerai ce sera pour les légio Heroica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Les legio sont magnifiques en effet, mais je n'avais que du Mirliton sous la main ;)

      Delete
  7. Very nicely done. I'd still put a Scot's schiltrom up against the Swiss any day of the week, mind.

    ReplyDelete
  8. Lovely work Seb, mind you don't have someone's eye out with that lot!!

    ReplyDelete