Saturday 7 April 2012

Of Sun, in-law and dragoons

 I have a cunning plan Mylord... While you distract the misses, I'll go fetch the bushes and paint your baboon...
Not bad Baldrick, but I see a tiny flaw... It is I who should paint the dragoons, and I should use brushes, not sodding bushes...







I really hope you enjoy your Easter week-end. The weather here in London is nice, though a tad cold for my daughter... Anyway, we still enjoyed the sun today and hope to do the same the next days. In the meantime, my sister in-law arrived from Paris to spend a few days with us. It's really nice of her, but, if you add her visit to the lovely weather, I won't paint much. And indeed this is all I could paint yesterday: base colour for the buff (khemri brown), black and red, plus the highlight on the brown horses.





A mes chers lecteurs francophones. Ici au Royaume-Uni, nous avons 4 jours de week-end de Paques. Le temps, bien qu'un peu frisquet, est vraiment sympa, donc j'en profite a fond avec ma fille. De plus, ma belle-soeur est arrive de Paris nous rendre visite. Super sympa de sa part, mais pas genial pour la productivite. Du coup, je n'ai pas peint grand'chose hier: vest en Khemri brown, bases rouge et noire, et eclaircissement des chevaux.

7 comments:

  1. At least you got some painting done....

    ReplyDelete
  2. Ca avance, ça avance...mais les beaux jours ne sont jamais très productifs...

    ReplyDelete
  3. Si t'as des restes (même en petite quantité) je suis preneur ;)

    ReplyDelete
  4. faut que je fasse mes calculs et que je compare au stock ;)

    ReplyDelete
  5. Faut pas que ça te prenne la tête... (C'est ce que disait Marie Antoinette à Louis XVI en décembre 1790...LOL)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha. A part ca, vu que tu dois pas etre loin de Stephane, tu as des infos sur cette extension?

      Delete
  6. J'ai eu la chance de voir le projet... J'ai hâte de voir la version définitive avec illustrations... Pour l'instant, je "m'occupe" avec Saga et une armée carthaginoise pour ADG...

    ReplyDelete