Sunday 10 November 2013

Onwards! Time to get back on the saddle

I was right. Even though I had everything prepped for a bit of painting during my holidays, I was too exhausted at the end of the day to do anything. This is what happens when you have an energetic child who doesn't nap anymore. Bah. Now I hope I'll find a bit more time, and I really need it, since a lot of lead has reached my table.

J'avais raison.. Meme si j'avais tout prepare pour faire un peu de peinture durant les vacances, j'etais trop epuise apres mes journees pour faire quoi que ce soit. Voila ce qui arrive quand on a un charmant bambin tres energique et que ne fait plus de sieste. Maintenant que l'ecole a recommence, on va bien voir ce qui se passera. Et il faut que je m'active.





First is my Old Glory order for my Longstreet project. Of course I need some more stuff, but I've place an order to Peter Pig. As you can expect from OG, the minis are very dynamic, and offer a lot of different poses. And if, like me, you mix the bags, the results might be excellent. You may have noticed some opened bags. I've already sorted anough minis to create a regiment, mixing command, skirmishing, wounded and melee references. Little Round Top anyone? As soon as I've prepped them  I'll show them here, so stay tuned.

En effet, j'ai recu ma commande Old Glory pour le projet Longstreet. Il me reste deux-trois bricoles a recuperer, mais j'ai deja commande ce qu'il me fallait chez Peter Pig. Les figs sont fideles a la reputation d'OG: du travail de preparation , mais beaucoup de poses tres dynamiques, ce que j'apprecie chez eux. Surtout si comme moi, vous melangez les refs. J'ai commence a preparer une nouvelle unite, en mixant du commandement, des tirailleurs, des blesses et des gars au corps-a-corps. Je pense que ca va bien le faire.



Then, I also received, a couple of weeks ago, the minis Andrew (Loki) sent me for the Bloggers for Charity project. The 6 minis look good, very clean, and I almost didn't do any work on them. Kudos! They seem well proportionned, but should I have one criticism to say, not enough variation. They're supposed to be light infantry in Canada...

J'ai egalement recu il y a 2 semaines le colis qu'Andrew (Loki) m'avait envoye pour le projet Bloggers for Charity. Les 6 figs sont belles, peu de travail preparatoire, bref que du bon. Si j'avais une critique a formuler, ce serait a propos du manque de veritable diversite dans les poses. Je suis cense avoir de l'infaneterie legere pendant les guerres du Canada.






7 comments:

  1. On suivra tout ça avec intérêt! En gros plan, les figs ont vraiment l'air magnifiques...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oui elles sont belles et seront, je pense faciles a peindre.

      Delete
  2. Nothing like some shiny new miniatures to get you excited about painting again - best of luck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, but the main problem is: will I have access to my painting desk?

      Delete
  3. Hah, for variation I got 8 of the same sculpt from Loki!

    ReplyDelete